اینجا ایران است یا ترکیه ، زبانی که صحبت میشه فارسی نیست! بهرحال اصل مطلب بی فکری و عدم عقلانیت راننده هست چون مسئولیت امنیت وسیله نقلیه است و حتی اگر به درخواست چوپان یا صاحب گوسفندها بوده باشد نباید قبول میکرده. گوسفند که از بالا تا پایینش استفاده میشه ولی یک انسان از بالا تا پایین اش جزء ضرر وزیان و قتل و وحشیگری و کشتار مثل ابر جنایتکار تاریخ بشریت نتانیابو میباشد. بنظر شما گوسفند ارزش مادی و معنوی اش بیشتره یا انسان داعشی صهیونی نتانیابو؟
نبود شعور نزد راننده و مربیان آموزشگاهی که راننده در آن آموزش دیده و واحد امتحان گیرنده همگی دخیل در مرگ چوپان بینوا و گوسفندان بوده است. شاید اداره راهنمایی و رانندگی کلا آئین نامه ای برای حمل حیوانات وضع نکرده است
نکته مهم اینجاست که الان گوشت بره در ترکیه یا کردستان عراق چند است ؟ با وجود قیمت 10 دلار برای یک کیلو گوشت در داخل ایران انجا چقدر است که اینطور حاضرند به قیمت جان خود قاچاق کنند مردم انجا چه میخورند ؟؟؟ !!!
چقدر غم انگیزه یعنی یه انسان این قدر نجیب وساده وکم رو خوب مردمومن خدابیامرز روحت شاد-وقتی احساس خفگی کردی ودیدی هوا نیست ازداخل "تریلی"میزدی با مشت به پشت راننده که پشت فرمان بود یعنی یک راننده ماشین سنگین باعرض معذرت این قدر بی فکروبیسوادواقعا به نظربنده مقصراصلی راننده تریلی ست انون بنده خوب خدا شاید روش نشده بگه یا سروصدا کنه!!!؟
کامیون حمل جوجه نیست دریچه یا روزنه هوا داشته باشه، ماشین حمل احشام سقف نداره، حمل و نقل این بار برای این مدل ماشین درست نبود.... خدا رحمتش کنه.... عوض انتقاد یه حمد و سوره برای مرحوم بخون
این کانتینر برای بارهای زنده نیست. با ۱۰۰ گوسفند که همه نفس میکشن نباید میرفتن تو کانتینر بدون هوا. اون ۱۰۰ تا گوسفند خودشون یه فن بزرگ تنفسی نیاز دارن. خدای متعال رحمت کند. باقیش رو متخصصان نظر دهند که کانتینر جای هوا نیاز داره یا نه. البته به رانندگان هم باید هشدار داده بشه.
خطاب به جناب محمد ۱۷:۲۲ لااقل تواین ماه مبارک یادبگیریم توهین نکنیم بنده توخانواده ای مذهبی،متدین
به دنیا امدموحرف زشت وناپسنداصلا نشنیدموتوهین شماواقعا برایم سخت استبجای حرف زشت راهنمایی می فرمودید!!؟
کنار۱۰۰گوسفنددرجای تاریک وبسته
چوپان عقل نداشت صاحب گوسفنداوراننده چطور؟!!
فوق اخرش یه حمام می رفت یه دست لباس تمیزتنش می کردن کنارراننده می نشست.الان صاحب گوسفندابایدپول ۵۰۰گوسفنددیگه رودیه بده
حداقل یک گوشی به چوپان میدادند که بتونه هر دقیقه با راننده در تماس باشه و چنین حادثه ای براش بوجود نیاد. استانداردسازی نکردن این هزینه های غم انگیررو داره. بخشی از سقف باید کشو هواخور برای گوسفندها و چوپان داشته باشه تا خفه نشن. درس عبرت برای کامیون دارهای بعدی. حتما از گوشی استفاده کنن تا حادثه ای برای انسان و گوسفندها رخ نده. کلا پشت کامیون سوارشدن معمولا ممنوعه. ولی بیچاره گوسفندها هم گناه داره اینجوری الکی خفه بشن.
تو ایران خیلی موارد متاسفانه به ایمنی سازی فکر نمی کنن. این روش باید تغییر کنه و ایمنی سازی تو همه جا بیشتر بشه.
قوانین حمل و نقل دام در کشورهای پیشرفته فقط باید در تریلر دام که دوطرف طولی آن روزنه داره انجام بشه و قرار دادن انسان در بخش حمل حیوان خلاف قانون است. اگه در ایران هم چنین قانونی وجود داره راننده این تریلر مسئول جان این چوپان بخت برگشته و ۱۲۰ حیوان بیزبونه.